4366_optimized

Po jakim czasie zauważymy efekty pozycjonowania strony www

Gdy płacimy za usługę, chcemy wiedzieć, kiedy będziemy mogli spodziewać się oczekiwanych efektów. W branży SEO jest to szczególnie mocno zauważalne. Błędne przekonania o tym, jak szybko widoczne powinny być rezultaty pozycjonowania strony internetowej, wynika często z niewiedzy klientów. Chociaż takie działania cieszą się rosnącą popularnością i firmy chętnie decydują się na wsparcie agencji SEO, często nie zdają sobie sprawy, na czym jej praca w rzeczywistości polega.

Pozycjonowanie stron internetowych – jakie czynniki wpływają na efekty?

Aby współpraca z firmą zajmującą się pozycjonowaniem witryn przebiegała bez zarzutu, warto zadbać o dobrą komunikację. Specjaliści powinni dokładnie wytłumaczyć klientowi, jakie działania podejmują. Pozycjonowanie stron internetowych to proces o długotrwałym charakterze. Efekty działań agencji zależą bowiem nie tylko od tego, ile wysiłku i czasu przeznaczą na swoją pracę pozycjonerzy. Ważną kwestią, wpływającą na prędkość osiągniętych rezultatów jest chociażby konkurencyjność fraz kluczowych. Jest ona powiązana z branżą, w jakiej działa klient. Jeśli konkurencyjność jest niska, uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania będzie łatwiejsze. Istnieje jednak wiele branż, w których na efekty przyjdzie poczekać zdecydowanie dłużej.

Dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, że duże znaczenie ma też sama historia domeny. Załóżmy, że pozycjoner rozpoczyna swoją pracę ze stroną, która posiada linkowanie wewnętrzne i jest już w jakimś stopniu zoptymalizowana. W takim przypadku jego działania szybciej przyniosą oczekiwany rezultat. Efekty przyjdą znacznie później, jeśli witryna klienta była już karana przez Google za np. duplikowanie treści, i na której nie wdrażano jeszcze żadnych działań służących optymalizacji. Będzie tak, mimo że pozycjoner włoży w pracę tyle samo starań, co w pierwszym przypadku.

Jeśli dana strona jeszcze nigdy nie była pozycjonowana, efekty będą widoczne szybko, a wzrosty mogą być spektakularne. Taka sytuacja prawdopodobnie spotka się z bardzo przychylną reakcją klienta. Ważne, żeby zdawał sobie sprawę, że raz osiągnięte wysokie wyniki mogą się zmieniać – nie ma żadnej gwarancji, że będzie to stała sytuacja.

Czym są efekty?

Jeśli między klientem a firmą nie będzie porozumienia odnośnie tego, co jest pożądanym efektem, może pojawić się problem w komunikacji. Pozycjonowanie może sprawić, że m.in.:

  • zwiększy się ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania
  • klient otrzyma więcej zapytań od swoich odbiorców
  • więcej pozycjonowanych fraz znajdzie się w top50, top10 lub top3

To tylko kilka przykładów i należy zdawać sobie sprawę z tego, że agencja SEO bierze pod uwagę wszystkie te czynniki. Jeśli klient skupia się tylko na jednym i nie zauważa pożądanych wzrostów, może mieć poczucie, że podjęte działania nie przyniosły żadnych efektów. Tutaj znowu zaznacza się rola odpowiedniej komunikacji.

Pozycjoner nie działa w próżni i na jego wyniki, oprócz wcześniej wspomnianych czynników, wpływają też działania konkurencji, która też inwestuje w pozycjonowanie stron internetowych. Oprócz tego sama sytuacja w Google ciągle się zmienia. Skupianie się na konkretnym odcinku czasu przez klienta często wynika po prostu z faktu, że nie rozumie on do końca złożoności tego procesu. Lepszym pomysłem może być zarysowanie wspólnie z klientem planu działania i wyczerpujące wytłumaczenie, na czym polega każdy z etapów, a nie określanie odcinków czasowych, w których pojawi się dany rezultat.

Źródło: internetica.pl

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij