Instagram jako źródło zarobku Nowy sposób zarabiania podbija sieć

Instagram jako źródło zarobku? Nowy sposób zarabiania podbija sieć

W social mediach, w których jedną z głównym ról odgrywa Instagram, nie ma miejsca na pustkę. Dlatego nie dziwi stale wzrastający trend wśród influencerów, którzy zakładają na takich portalach swoje konta i czerpią z nich duże korzyści finansowe. Czy to oznacza, że zarobek za pomocą Instagrama lub dowolnej platformy w social mediach jest niedostępny dla statystycznego Kowalskiego? Nic bardziej mylnego!

Instagram a kwestie zarobkowe

Jak każdy portal społecznościowy, Instagram jest miejscem, gdzie zderzają się różne kultury, poglądy, zainteresowania reprezentowane przez setki milionów użytkowników. Dlatego dla reklamodawców oraz specjalistów od marketingu to wręcz niewyczerpane źródło nowych potencjalnych klientów na ich usługi albo produkty. Aby do nich dotrzeć, stosują więc najprostszy zabieg: zatrudniają samych użytkowników, najlepiej z dużą liczbą followersów (obserwujących), do ich promowania, oferując za to odpowiednią zapłatę lub na przykład stałą prowizję. Takie zarabianie na Instagramie nie należy do rzadkich praktyk. Wręcz przeciwnie, coraz częściej jest stałym i bardzo ważnym elementem każdej kampanii marketingowej.

Polecanie produktów i usług

Współpraca na tym polu może przebiegać na kilka różnych sposobów. Zazwyczaj to sam influencer wybiera jej formę, w tym sposób recenzowania danego produktu oraz to, co o nim powie swoim fanom. Niekiedy to marki same wskazują treść do przekazania internautom, a nawet oferują gotowe materiały marketingowe na ten temat.

Liczba obserwujących ma znaczenie

Jeśli chce się uczynić zarabianie na Instagramie swoim głównym lub jednym z głównych źródeł dochodu, trzeba pamiętać o tym, że jest to zajęcie po pierwsze na pełen etat (prowadzenie konta, rozwijanie profilu, interakcje z followersami), a po drugie wymaga jak największej liczby obserwujących. Reklamodawcy najchętniej rozmawiają z tymi użytkownikami, którzy mogą się pochwalić doskonałymi zasięgami (docieraniem do mnóstwa osób) lub konkretną grupą odbiorców (tzw. targetowanie grupy docelowej), którzy są zainteresowani tylko tą konkretną tematyką.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij