Dlaczego projektowanie i outsourcing IT zyskuje na popularności w usługach

Dlaczego projektowanie i outsourcing IT zyskuje na popularności w usługach?

Coraz więcej firm korzysta z outsourcingu IT, czyli zleca obsługę informatyczną na zewnątrz, niezależnym specjalistom. Rośnie też zainteresowanie projektowaniem dedykowanych systemów IT. Skąd bierze się ta popularność?

Optymalizacja kosztów

W przypadku outsourcingu usług kluczowe znaczenie ma optymalizacja kosztów. Jak to możliwe, skoro płacisz zewnętrznej firmie, zamiast zrobić wszystko samodzielnie, taniej? Obsługa informatyczna to nie tylko czas poświęcony na rozwiązanie danego problemu, czy administrowanie systemów komputerowych, ale także czas, który należy przeznaczyć na zdobywanie wiedzy oraz śledzenie najnowszych technologii, zmian. A jak wiadomo, w biznesie czas to pieniądz.

Oczywiście, nie musisz zajmować się tym samodzielnie, możesz zatrudnić pracownika. Ale w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, zwykle jest to nieopłacalne. O ile nie jest mowa o innej firmie z branży IT, taki pracownik, w pełnym wymiarze godzin, nie jest potrzebny. Co więcej, będzie on miał wiedzę uniwersalną, ogólną, a czasami niezbędne są specjalistyczne kompetencje.

Decydując się na outsourcing IT, to ty określasz budżet, a także zakres tej usługi, możesz ją w pełni dopasować do swoich potrzeb.

Nowoczesne technologie, współpraca ze specjalistami

Firmy zajmujące się outsourcingiem IT zatrudniają szereg specjalistów, z których umiejętności i doświadczenia możesz korzystać, w zależności od tego, jaki problem się pojawi. Mają oni także dostęp do najnowszych technologii, usprawniających ich codzienną pracę, a co za tym idzie – także twoją. IT Touch to przykład dobrego outsourcingu IT, ponieważ firma ta zajmuje się kompleksową obsługą swoich klientów, na różnym poziomie, również w zakresie tworzenia dedykowanych systemów.

Natychmiastowe wsparcie w przypadku awarii

Większość firm oferujących outsourcing IT (choć nie wszystkie, warto to wcześniej sprawdzić), oferuje natychmiastowy serwis w przypadku awarii, niezależnie od pory dnia. Jeśli istnieje taka możliwość, problem rozwiązywany jest zdalnie, przez dyżurujących nawet w nocy specjalistów. W innym wypadku możesz liczyć na wizytę serwisanta w swojej siedzibie.

Takie natychmiastowe wsparcie jest bardzo ważnym elementem, ponieważ obniża poziom ryzyka podczas prowadzenia działalności – utrata danych czy awaria sprzętu może zablokować pracę nawet na kilka dni.

Usługi dostosowane do potrzeb klienta

Już o tym wspominaliśmy, pisząc o kosztach, aczkolwiek jeszcze raz chcielibyśmy podkreślić, że jedną z zalet outsourcingu IT jest elastyczna forma współpracy. Klient może indywidualnie dobrać, z jakich usług chce korzystać – może to być m.in. zarządzanie siecią komputerową, diagnostyka problemów, czy backup danych. Najczęściej umowa z firmą IT umożliwia też wprowadzenie zmian w trakcie jej trwania, zarówno w zakresie rozszerzenia, jak i zmiany wykonywanych prac.

A czy są sytuacje, w których outsourcing IT się nie opłaca? Oczywiście, że tak. Z takiego rozwiązanie nie korzystają duże przedsiębiorstwa, posiadające własne zaplecze informatyczne, a także firmy z branży IT. Chociaż… także i one mogą potrzebować okazjonalnych konsultacji, dlatego warto znać firmy od outsourcingu IT.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij