Czym jest outsourcing IT

Czym jest outsourcing IT?

Outsourcing IT to praktyka polegająca na korzystaniu z usług i zasobów zewnętrznego usługodawcy w celu zapewnienia wszystkich lub części funkcji informatycznych wymaganych w nowoczesnym biznesie, w tym zarządzanie infrastrukturą IT oraz obsługą techniczną przedsiębiorstwa. Outsourcing Informatyczny pozwala obniżyć koszty utrzymania sprzętu i zasobów IT w firmie wykorzystując doświadczenie wyspecjalizowanej kadry outscourcingowego partnera.

Zalety outsourcingu informatycznego

  1. Zdecydowane obniżenie kosztów: Przedsiębiorstwo nie ponowi kosztów związanych ze stworzeniem miejsca pracy, obsługą kadrową ani doposażeniem stanowiska w kosztowny sprzęt IT. Ponadto firma zyskuje również na braku przymusu organizowania szkoleń pracowniczych.
  2. Brak przestojów w działaniu systemu IT: Zazwyczaj usługodawcy zapewniają ciągłość działania systemów teleinformatycznych i sprzętu korzystając z wydłużonych godzin pracy. (często 24/7)
  3. Wykorzystanie wiedzy specjalistów: Zespoły firm outsourcingowych są złożone ze specjalistów branży IT, których umiejętności są poświadczone certyfikatami i dyplomami. Każdy usługodawca powinien umożliwiać weryfikację dokumentów jeszcze przed podpisaniem umowy.

Wybrane usługi wchodzące w skład outsourcingu IT

  1. Obsługa macierzy i serwerów;
  2. Zarządzanie siecią firmową;
  3. Zdalna administracja IT (rozwiązywanie problemów online, naprawa usterek);
  4. Obsługa poczty elektronicznej;
  5. Zarządzanie telefonią IP;
  6. Audyty bezpieczeństwa IT;
  7. Wynajem specjalisty na określony czas

Outsourcing informatyczny to mniejszy koszt i większe możliwości rozwoju przedsiębiorstwa

Wykorzystanie zdalnych zasobów specjalistycznych to gwarancja optymalizacji kosztów, zapewnienie stabilności działania systemów informatycznych i bezpieczeństwa użytkowania infrastruktury teleIT oraz dostęp do szerokiej wiedzy specjalistycznej usługodawcy. IT to najszybciej rozwijająca się branża w Polsce, a outsourcing IT znajduje się w tej kategorii w ścisłej czołówce. Usługobiorcy coraz częściej są zachęcani błyskawiczną pomocą w rozwiązaniu każdego problemu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, co dodatkowo zwiększa stabilność oferowanej usługi.

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij